Patentu valdes ekspertu komisija, izvērtējot Latvijā un Eiropas Savienībā reģistrētās preču zīmes, ir izvēlējusies astoņus šī gada 3. ceturkšņa “Gada preču zīme 2024” galvenās balvas pretendentus. Turpmākās nedēļas laikā publikāciju ciklā iepazīstināsim ar uzņēmumiem - radošu, izteiksmīgu un asprātīgu preču zīmju īpašniekiem, konkursa galvenās balvas pretendentiem - dažādās nominācijās.
Nominācija “Gada preču zīme Latvijai”
Kategorija - vārdiskās preču zīmes
Arī idejām un inovācijām ir nepieciešams fitness
Zināšanu apguve, motivācija tās tūlītēji izmantot un radošās domāšanas prasmju apmācība - šie trīs elementi ir apvienoti vienā preču zīmē un pakalpojumā “Ideju fitness”, ko 2016. gadā ir radījusi toreiz vēl biedrība, bet kopš 2020. gada jau uzņēmums SIA “Idea Innovation Institute”. Uzņēmuma galvenais mērķis ir palīdzēt indivīdiem un organizācijām atklāt radošuma potenciālu un veicināt tā praktisku realizāciju, vienlaikus attīstot sabiedrības izpratni par ideju un inovāciju vadības nozīmi, kā arī īstenot inovatīvus projektus.
““Ideju fitness” projekts ir aizsniedzis gandrīz visus Latvijas reģionus un pat nonācis ārvalstīs. Tas ir pierādījis, ka radoši cilvēki ir sastopami visur un visās vecuma grupās – no bērnudārza audzēkņiem līdz senioriem, no pieredzējušiem uzņēmējiem līdz tiem, kas vēl tikai meklē savas pirmās idejas!” atklāj uzņēmuma vadītāja un idejas autore Elīna Miķelsone.
Kopš 2020. gada “Ideju fitness” kursu apguvuši dažādu jomu profesionāļi, tai skaitā uzņēmēji, skolotāji, skolēni, kā arī kultūras un politikas veidotāji. Ir izveidots arī īpašs formāts – “Ideju fitness tumsā”, kurā ideju vadības process notiek bez redzes izmantošanas, tādējādi padarot to iekļaujošu.
Nominācija “Gada preču zīme Eiropas Savienībai”
Kategorija - figurālās preču zīmes
Liels spēks mīt mazās lietās, tapēc ar personīgu attieksmi izturāmies pret katru mazo lietu – “Tiny Giant” kafija
"Tiny Giant", jeb "Mazais Milzis"' - zīmola nosaukums ir par kafijas pupiņu, kura pati par sevi ir maza, bet sevī ietver lielu stāstu, sākot ar fermu, kur tā augusi līdz brīdim, kad tā nonāk līdz grauzdētavai un visbeidzot jūsu tasītē. Tā par kafijas preču zīmes “Tiny Giant" nosaukuma rašanos stāsta uzņēmuma un zīmola līdzīpašnieks Edgars Dzirkalis. Uzņēmums "Tiny Giant" ir izveidots tikai šī gada sākumā, lai gan iecere par tā veidošanu un "specialty ” kafijas piedāvāšanu diviem puišiem - Edgaram Dzirkalim un Rinaldam Audzišam ar vairāk nekā desmit gadu senu draudzību radusies jau agrāk.
Pie dizaina komanda strādājusi vairāk nekā pusgadu, līdz beidzot tapis amizantais vīriņš ar lielajām acīm. “Mēs iedvesmojāmies no itāļu profesijas - baristas jeb kafijas meistara. Vēlējāmies parādīt, cik šī profesija ir prestiža, vienlaikus piešķirot nedaudz humora, jo pati kafijas nozare ir ļoti nopietna. Savukārt plaši ieplestās acis parāda, cik liels spēks ir kafijai un kofeīnam,” par humora “piesitienu” stāsta uzņēmuma līdzīpašnieks.
Kafijas iepakojuma dizains izstrādāts tā, lai produkts būtu eksportspējīgs, piesaistītu uzmanību un vienlaikus būtu arī ilgtspējīgs, ņemot vērā Eiropas Savienības tendences šajā jomā. Līdz ar to iepakojums ir veidots no bioloģiski pārstrādājama materiāla, kas ar laiku pats sadalās, savukārt klientiem kafiju iespējams saņemt arī speciālos daudzreiz lietojamos spainīšos. Patlaban klientiem tiek piedāvātas seši dažādu kafiju veidi, lai izpatiktu dažādu garšu cienītājiem.
Informāciju sagatavoja: