Patentu valdes ekspertu komisija, izvērtējot Latvijā un Eiropas Savienībā reģistrētās preču zīmes, ir izvēlējusies astoņus šī gada 2.ceturkšņa “Gada preču zīme 2024” galvenās balvas pretendentus. Līdz pat nākamā gada sākumam arī turpmāk ik ceturksni publikāciju ciklā iepazīstināsim ar uzņēmumiem - radošu, izteiksmīgu un asprātīgu preču zīmju īpašniekiem, konkursa galvenās balvas pretendentiem - dažādās nominācijās.
Nominācija “Gada preču zīme Latvijai”
Kategorija - vārdiskās preču zīmes
Emociju ceļvedis
Lietotne EMORI palīdz apzināties un izprast savas emocijas. Tā tapusi, pateicoties trīs Latvijas augstskolu – Rīgas Stradiņa universitātes, Latvijas Mākslas akadēmijas un Ventspils Augstskolas – kopdarbam. Projekta komandā bija iesaistīti bakalaura, maģistra un doktorantūras studiju programmās studējošie un viņu docētāji, kuri izveidoja lietotnes prototipu. Lietotne paredzēta psihoemocionālās veselības uzlabošanai, tā ļauj attīstīt cilvēka emociju atpazīšanas un regulācijas prasmes. Pildot interaktīvus mākslā balstītus un psiholoģiskus uzdevumus, pilnveidojas prasme izturēt, pieņemt vai apvaldīt emocijas.
Kā skaidro projekta komandas pārstāvji, “Pagaidām vēl ir lietojama tikai daļa aplikācijas, un tikai kā testējams prototips, tomēr strādājam, lai ar laiku tā būtu pieejama visiem. Plānojam veidot start-up uzņēmumu un piesaistīt investīcijas, lai EMORI validētu un tas kļūtu par komerciālu produktu.
Preču zīmes nosaukums EMORI radās spontāni. Vienā no pirmajām darba grupas tikšanās reizēm, diskutējot par emociju regulācijas rīkiem, kāds no kolēģiem sāka lietot vārdu EMORI. Vēlāk atklājās, ka šis vārds saistāms arī ar japāņu revolucionāro demokrātu Ueki Emori, kurš aktīvi darbojās Brīvības un tautas tiesību kustībā Japānā 19.gs. otrajā pusē. Šis fakts lieliski saskan ar lietotnes EMORI mērķi - ļaut cilvēkiem izprast un pieņemt lēmumus par savām emocijām un to regulēšanas veidiem.”
Nominācija “Gada preču zīme Eiropas Savienībai”
Kategorija - vārdiskās preču zīmes
Unikālas rotas neaizmirstamiem brīžiem
Zīmols GIVEN izveidots 2018. gadā un tas ir GRENARDI GROUP meitas uzņēmums. Tā dibinātājiem ir vairāk nekā 20 gadu pieredze nozarē, kas deva iespēju izveidot plašāko juvelierizstrādājumu tīklu Baltijā ar 74 veikaliem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.
Galvenās zīmola vērtības ir prieks, pieejamība un viesmīlība, tāpēc klienti var iegādāties juvelierizstrādājumus par pieejamām cenām, saņemt lielisku un draudzīgu apkalpošanu un, protams, iepriecināt sevi un tuvākos ar skaistiem juvelierizstrādājumiem.
Par zīmola GIVEN tapšanu stāsta GRENARDI GROUP padomes priekšsēdētāja un radošā direktore Alīna Spriņģe:
“Sākotnēji GRENARDI piedāvāto rotu klāsts ietvēra sevī ļoti plašu sortimentu dažādos segmentos, proti, gan sudraba rotas, gan premium līmeņa zīmolus. Apzinājāmies, ka nobriedusi nepieciešamība izdalīt un veidot savu stāstu rotām, kas būtu pieejamas ikvienam. Tā 2017. gadā radās ideja par jaunu veikalu konceptu GIVEN, kas ir asociatīvi ietilpīgs vārds. Given ( no angļu – dots) ietver pieredzi, gaumi, iespēju saņemt vairāk, apkalpošanas kultūru, ko sniedzam saviem klientiem. Mēs sadarbojamies ar izciliem partneriem, tāpēc spējam piedāvāt labāko no visas pasaules.
GIVEN ietver arī vērtības, kas mums ir svarīgas. Mūsu rotas rada brīnišķīgi sava amata meistari, mākslinieki. Visbiežāk cilvēki tās iegādājas nozīmīgiem dzīves brīžiem, atzīmējot jubileju, ģimenes izveidošanu, bērna piedzimšanu. Un rota ir dāvana un reizē arī atmiņu glabātāja par skaistajām, piedzīvotajām emocijām. Esam priecīgi, ka varam būt cilvēkiem blakus viņu priecīgajos dzīves brīžos un palīdzēt padarīt tos neaizmirstamus.”
Informāciju sagatavoja Andris Vanadziņš.