Patentu valdes ekspertu komisija, izvērtējot Latvijā un Eiropas Savienībā reģistrētās preču zīmes, ir izvēlējusies astoņus šī gada 3. ceturkšņa “Gada preču zīme 2024” galvenās balvas pretendentus. Turpmākās nedēļas laikā publikāciju ciklā iepazīstināsim ar uzņēmumiem - radošu, izteiksmīgu un asprātīgu preču zīmju īpašniekiem, konkursa galvenās balvas pretendentiem - dažādās nominācijās.
Nominācija “Gada preču zīme Latvijai”
Kategorija - figurālās preču zīmes
“VĒSMA” - atspirdzinājums jau kopš 1975. gada
1975. gadā avīze “Rīgas Balss” ziņo - "Rīgas piena kombināta" saldējuma fabrikā sāk ražot piecus jaunus saldējumus, tai skaitā saldējumu “VĒSMA” - atspirdzinošu citronu garšas saldējumu, kas nonāk bērnu vēderos ātrāk, nekā saule paspēj to izkausēt. Citronu “VĒSMA” jau no ražošanas pirmsākumiem tiek gatavota nevis no piena un saldā krējuma, kā tradicionālie saldējumi, bet no piena ražošanas blakusprodukta – sūkalām. Tādējādi saldējumā ir krietni mazāks tauku saturs un tas ir uztura ziņā “vieglāks” jeb liesāks.
“Bērni būdami, skrējām Smiltenē uz saldējuma kiosku pie autobusu pieturas, jo esot no Rīgas atvests saldējums. Ja bija arī “VĒSMA” - plānā kartona glāzītē sapildīts dzeltens citrona garšas un ātri kūstošs brīnums, pārklāts ar apaļu papīra lapiņu kā vāciņu, tad biju pārlaimīgs!” atceras Ģirts Liniņš, kurš nu pats ir uzņēmuma "Food Union" saldējuma zīmolu vadītājs.
2024. gadā saldējumam “VĒSMA” zīmola “Tio” ietvaros piešķirts jauns spēks. Tagad šis retro saldējums ir atdzimis ar četrām jaunām garšām un sulīgu saukli – jo karstāka vasara, jo vēsāka “VĒSMA”. Jaunajā dizainā bija vēlme saglabāt atsauci uz sākotnējo iepakojumu – apaļo papīra uzlīmi, kas pārklāja saldējumu, tādējādi jaunajā preču zīmē parādās aplis. Arī izvēlētajā burtveidolā un krāsu gammā var saskatīt references uz pagājušā gadsimta 70. gadu estētiku, kas šobrīd atkal ir aktuāla.
Nominācija “Gada preču zīme Eiropas Savienībai”
Kategorija - vārdiskās preču zīmes
Laika plānotājs kā sevis apzināšanās un pielāgošanās rīks “MINDFUL WILLOW”
Laika plānotāji mūsdienās ir kļuvuši par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu, jo mūsu gadsimtam ir raksturīga steiga, vēlme visu paspēt vienlaicīgi un vienlaikus attapties, ka diennaktī ir mazāk stundu, nekā nepieciešams, lai visu paspētu izdarīt. To, ka laika plānotājs var būt ne tikai palīgs ikdienas sakārtošanā, bet arī var palīdzēt sevis apzināšanā un mērķu noteikšanā, sapratusi arī uzņēmēja Egita Vītola, uzņēmuma “Penguin Stories” un plānotāju preču zīmes “MINDFUL WILLOW” īpašniece.
Uzņēmums ir radies reizē ar Egitas pirmās meitiņas piedzimšanu, un no viņas mīļvārdiņa radies uzņēmuma nosaukums “Penguin Stories”. Kā pirmais uzņēmuma produkts bija plaši pārredzams sienas plānotājs, kas ražots no organiskā stikla, tāpēc lietojams ilgtermiņā, un uzraksti no tā ir vienkārši nodzēšami. Līdz ar otrās meitiņas ienākšanu Egita sāka meklēt atbildes uz jautājumiem, ko patiesībā vēlas no dzīves, un kāda loma viņai ir vēl bez mammas un sievas. Tā radusies ideja par produktu, kas palīdzētu ne tikai plānot laiku, bet arī sevi un savu dzīvi jeb mērķu kartes komplekts “MINDFUL WILLOW”.
“Mindful - apzinātība, būt šeit un tagad, varētu šķist, ir par mieru, lēnīgumu un garlaicību, taču mana izpratnē tā nepavisam nav – apzināts un klātesošs mirklim cilvēks var būt arī skaļš un enerģisks, priecīgs un baudpilns. Mindful var būt visāds - tāds, kādu esi atradis un piedzīvo pats sevi. Savukārt Willow ir mans uzvārds – vītols kā koks simbolizē spēku, pielāgošanās spējas un elastīgumu dzīves vētrās,"” skaidro Egita Vītola.
MINDFUL WILLOW piedāvā produktus, kas palīdz cilvēkiem ne tikai laika plānošanā, bet arī sevis izzināšanā un dzīves plānošanā, motivē dzīvot tieši tā, kā viņi vēlas, nevis tā, kā citi no viņiem gaida. Produktu klāstu plānots papildināt ar produktiem ar iedvesmojošiem saukļiem, dāvanām un citiem. Pašlaik galvenais tirgus ir vietējais, taču pirmie soļi ir sperti arī eksporta virzienā - ir vēlme ieiet Baltijas un Eiropas tirgos. Mērķu kartes komplekts angļu valodā jau ir nosūtīts uz “Amazon” noliktavu.
Informāciju sagatavoja: