Space un the munio

Patentu valdes ekspertu komisija, izvērtējot Latvijā un Eiropas Savienībā reģistrētās preču zīmes, ir izvēlējusies pirmos astoņus “Gada preču zīme 2024” galvenās balvas pretendentus. Turpmāk ik ceturksni publikāciju ciklā iepazīstināsim ar uzņēmumiem - radošu, izteiksmīgu un asprātīgu preču zīmju īpašniekiem, konkursa galvenās balvas pretendentiem - dažādās nominācijās.   

Nominācija “Gada preču zīme Latvijai”

Kategorija - figurālās preču zīmes 

Telpa kosmiskai iedvesmai 

Ideja par savas deju studijas veidošanu horeogrāfam un SIA “DANCE STUDIO SPACE” dibinātājam  Kasparam Meilandam radās 2020. gadā. Pirms ķerties pie praktiskas telpu iekārtošanas, svarīgi bija radīt jaunās studijas tēlu. “Vēlējos izveidot ko tādu, kas būtu īsts un saistošs,” stāsta Kaspars, “mums  nepieciešama vieta, kur dejot un radīt, tātad “SPACE”, kas ietver gan vietu, gan kosmisku iedvesmas telpu. 

Pašu spēkiem veicām  kosmētisko remontu, deju zālēm piešķirot kādas planētas vai zvaigznes vārdu un atbilstošus krāsu toņus. Lielākā deju zāle ar sarkanu joslu apkārt ir Marss.” 

Turpinot attīstīt uzņēmuma tēlu, radās studijas zīmols - burts C, kas atainots kā planēta, ap kuru orbītā riņķo zvaigznes. Preču zīme, kas sasaucas ar uzņēmuma nosaukumu un asociējas ar dinamisku dejas kustību. “Izveidojot vairākus T-kreklu dizainus, krūzīšu un termosu apdrukas, sapratām, ka mums nepieciešams mazs, ietilpīgs simbols, kas labi izskatītos uz apģērba un citām ar deju saistītām precēm. Šis variants visprecīzāk atspoguļo mūsu sākotnējo vīziju par studijas zīmolu,” rezumē Kaspars Meilands. 

Nominācija “Gada preču zīme Eiropas Savienībai”

Kategorija - vārdiskās preču zīmes  

Spēcīgas emocijas un maigi aromāti…

Savu pirmo sveču kolekciju Elīna Čīma radīja 2008. gadā. Tās ātri kļuva pieprasītas un Elīnai drīz pievienojās māsas Laura un Liene. Viņu ģimenes uzņēmums SIA “Munio SPA” dibināts 2010. gadā un sekmīgi nodarbojas ar  dabīgo sveču un mājas aromātu ražošanu un pārdošanu. Kā uzsver pašas meistares, katra svece ir rūpīgi un ar mīlestību radīta, izmantojot tikai 100% sojas vasku un dabīgas smaržvielas. 

Teju 90% “Munio SPA” produktu – sveces, mājas aromātus, ķermeņa kopšanas līdzekļus - uzņēmums eksportē. Lielākie tirgi ir Vācija, Beļģija, Šveice, Taivāna, Dienvidkoreja un Japāna.  

Par preču zīmi “the MUNIO” stāsta Elīna Čīma: “Mūsu darinājumi uzrunā cilvēkus caur aromātu, noskaņu un sajūtām, tāpēc mazliet noslēpumainais “the Munio” (tulkojumā no latīņu emocionāli spēcīgs) ir labs veids kā ieinteresēt un  sākt sarunu ar potenciālo klientu. Pirmā preču zīme, ko reģistrējām, bija “Munio Candela”, jo sākumā ražojām tikai sveces. Laika gaitā produktu klāstu esam krietni papildinājušas, un bija vajadzīga  preču zīme, kas atbilst lielākai dažādībai. Šogad reģistrējām  “the MUNIO”. Tā sasaucas ar mūsu vēsturisko preču zīmi, bet neierobežo piedāvājamo produktu klāstu. Tādējādi arī turpmāk darināsim emocionāli uzrunājošus, noskaņām bagātus un daudzveidīgus produktus, kas mūsu klientiem ļaus sajust dabiskas pļavas apskāvienu vai saules piepildīta meža aromātus.”  

Informāciju sagatavoja Andris Vanadziņš.