vizuālis ziņai

Patentu valdes ekspertu komisija, izvērtējot Latvijā un Eiropas Savienībā reģistrētās preču zīmes, ir izvēlējusies astoņus šī gada 2.ceturkšņa “Gada preču zīme 2024” galvenās balvas pretendentus. Līdz pat nākamā gada sākumam arī turpmāk ik ceturksni publikāciju ciklā iepazīstināsim ar uzņēmumiem - radošu, izteiksmīgu un asprātīgu preču zīmju īpašniekiem, konkursa galvenās balvas pretendentiem - dažādās nominācijās.    

Nominācija “Gada preču zīme Latvijai”

Kategorija - figurālās preču zīmes  

Sportisko pašpuiku izaicinājums 

Basketbola klubs “Rīgas Zeļļi” dibināts 2023. gadā, taču jau pirmajā sezonā Zeļļi izpelnījās lielu sporta sabiedrības uzmanību  gan ar  meistarīgo sniegumu laukumā, gan sporta veidu popularizējošām aktivitātēm, mājas spēles aizvadot dažādās Latvijas pilsētās, gan ar drosmīgu, brīžiem provokatīvu kluba identitātes veidošanu. 

Debijas sezonā “Rīgas Zeļļi”  izcīnīja sudraba medaļas Latvijas Basketbola līgā, sasniedza Latvijas kausa finālu un iekļuva Latvijas-Igaunijas līgas izslēgšanas spēlēs. Pamanāms ir arī komandas menedžmenta sniegums komandas identitātes veidošanā.

Par preču zīmes “Rīgas Zeļļi” tapšanu stāsta basketbola kluba prezidents Edgars Buļs: “Sākumā bija raidījums “Ūdenszeļļi”, kurā analizējām norises basketbolā. Nosaukums un arī raidījuma logo bija ar tādu vieglu pašironiju. Kad no runām (raidījuma) ķērāmies pie darbiem (vīru basketbola komandas veidošanas), uzrunāju lielisko dizaineri Kārli Krieķi. Bija doma ironisko noti saglabāt arī vīru komandas preču zīmē, taču Kārlis nebija noskaņots uz jociņiem un pie darba ķērās ar nopietnu zīmes ilgtermiņa darbības skatījumu.  

Jāatzīst, dažas dienas pagāja, kamēr pieradām un pieņēmām mākslinieka piedāvājumu, bet tagad ar šo preču zīmi esam nešķirami. Tajā ir izteiksmīgs komandas krāsu – rozā, violets salikums, Eiropas sporta, īpaši futbola klubu logo aktuālie garie vertikālie burti, un zīme asociējas ar Rīgu un pilsētas pašpuiku izaicinošo pieeju dzīvei  un sportam. Tas atbilst mūsu kluba garam!” 

Nominācija “Gada preču zīme Eiropas Savienībai”

Kategorija - figurālās preču zīmes   

Autonoma kustība bīstamās vidēs 

Uzņēmuma MILDA Technologies komandas kodolu veido trīs domubiedri ar pieredzi industriālā dizaina, elektronikas un uzņēmējdarbības jomās. Viņus vieno ideja par tehniskiem risinājumiem, kas atvieglo cilvēka darbu, vai to pilnībā aizstāj bīstamās vidēs, kā arī iespēja palīdzēt uzņēmumiem automatizēt ar kravu transportēšanu saistītos procesus.  

2023.gadā MILDA Technologies komanda radīja elektriska sacensību skrejriteņa prototipu. Iegūtā pieredze un zināšanas mudināja pievērsties plašāka pielietojuma elektropiedziņas izstrādnēm. 

Kā risinājums globāla mēroga darbaspēka trūkumam radās ideja par elektropiedziņas bezpilota autonomu sauszemes transportlīdzekli, kas var aizstāt cilvēku paaugstinātas bīstamības vidēs, kā arī asistēt cilvēkiem tādās nozarēs kā lauksaimniecība, loģistika, un citas. MILDA Technologies risinājumiem ir  potenciāls duālam pielietojumam arī aizsardzības sektorā.  

“Domājot par preču zīmi, svarīgi bija panākt, ka nosaukums ir labskanīgs un ietver sevī kontekstu par mūsu piederību un vērtībām”  - skaidro uzņēmuma pārstāvji. “Latviešu valodā vārds “Milda” ir simboliski uzlādēts un spēcīgs, angļu un citās valodās – gana neraksturīgs nozarei, ko pārstāvam, tāpēc ieintriģējošs un atmiņā paliekošs. Turklāt, tas mūs neierobežo, jo ir atvērts un nesaistās tikai ar kādu noteiktu darbības virzienu.” 

Uzņēmuma logotipā redzamais grafiskais simbols aizgūts no pirmā prototipa komponentēm, vienlaikus reprezentējot ilgtspēju un kustību stilizēta riteņa atveidā. 

Informāciju sagatavoja Andris Vanadziņš.