Iedzīvotāji Latvijā, un arī visā pasaulē turpina iegādāties viltotas preces, tādējādi pakļaujot apdraudējumam savu veselību, un radot kaitējumu gan videi, gan valsts ekonomikai un tās izaugsmei. Par to, kādas ir tendences un iedzīvotāju attieksme pret viltotu preču iegādi, Patentu valde informēs kampaņas "Esi oriģināls – izvēlies oriģinālu!" atklāšanas pasākumā piektdien, 19. maijā.
Kampaņas atklāšana norisināsies Rīgas mākslas un mediju tehnikumā, Jūrmalas gatvē 96, plkst. 12.00.
Gatavojoties ikgadējai kampaņai, kuras uzdevums ir izglītot sabiedrību par viltojumu negatīvo ietekmi uz veselību, dzīvību, ekonomiku, un vidi, un aicināt izvēlēties oriģinālas preces, Patentu valde sociālajos medijos un sludinājumu portālos īstenoja sociālo eksperimentu, un tā rezultāti tiks publiskoti pasākuma laikā.
Kampaņas atklāšanā piedalīsies Patentu valdes direktors Agris Batalauskis, Valsts ieņēmumu dienesta muitas pārvaldes direktora vietniece Sandra Kārkliņa-Ādmine, Datu valsts inspekcijas direktore Jekaterina Macuka, Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore Baiba Vītoliņa, kā arī Rīgas Mākslas un mediju tehnikuma direktors Gvido Zilūzis.
Pasākuma laikā tā viesi kopā ar Rīgas Mākslas un mediju tehnikuma audzēkņiem izspēlēs interaktīvu spēli, lai noskaidrotu viņu zināšanas par viltotām precēm un kā rīkoties tad, ja tādas tiek pārdotas gan tiešsaistes, gan klātienes tirdzniecības vietās.
Patentu valdes direktors Agris Batalauskis: “Ražotāji izmanto arvien modernākas tehnoloģijas, kas nodrošina kvalitatīvāku un ilgtspējīgāku produktu piedāvājumu. Taču arī preču viltotāji “nesnauž” un gādā par to, lai viltojumu ir arvien grūtāk atšķirt no oriģināla. To apliecina arī 2022.gadā veiktais ES Intelektuālā īpašuma biroja pētījums. Saskaņā ar aptaujas datiem 63 % respondentu ir diezgan viegli vai ļoti viegli atšķirt legālus un nelegālus fizisko preču avotus, tikmēr 31% joprojām saskaras ar grūtībām šajā jomā. Mūsu uzdevums ir palīdzēt sabiedrībai, jo īpaši jauniešiem kļūt gudrākai par viltotājiem un būt oriģināliem - izvēlēties oriģinālas preces.”
Kampaņas ietvaros tiks realizētas dažādas reklāmas un dažādas citas aktivitātes, lai pievērstu visas sabiedrības uzmanību viltoto preču aprites ietekmei.
Informāciju sagatavoja: