Patentu valde vēlētos saņemt atsauksmes par sabiedrības informēšanas kampaņu"Viltotā realitāte...joprojām realitāte". Jūsu viedoklis mums ir svarīgs!
Būsim pateicīgi, ja veltīsiet 5 minūtes Jūsu laika anketas aizpildīšanai.
Saite uz anketu: https://ej.uz/viltotarealitateanketa
Par kampaņu:
Sabiedrības informēšanas kampaņas “Viltotā realitāte… joprojām realitāte” galvenais mērķis bija aktualizēt viltotu preču radīto kaitējumu valsts ekonomikai, nodarbinātībai, cilvēka veselībai un drošībai, par to informējot pēc iespējas lielāku sabiedrības daļu. Vienlaikus tika veicināta sabiedrības izpratne par intelektuālā īpašuma aizsardzības nepieciešamību.
Kampaņas laikā problēmas aktualizēšanai tika izmantoti dažādi, lielākajai daļai sabiedrības viegli pieejami informācijas kanāli, piemēram- informatīvas vides reklāmas 100 sabiedriskā transporta pieturvietās, ekspozīcija t/c “Alfa”, kurā bija apskatāmas viltotas preces, kā arī iespēja iepazīties ar informāciju par viltoto preču patērēšanas nelabvēlīgo ietekmi. Norisinājās arī dažādas intervijas televīzijā un radio, kurās tika runāts par aktuālo problēmu, tika izvietoti informatīvi materiāli sociālajos tīklos un citos medijos ar dažādiem padomiem un ieteikumiem, kā arī statistiku.
Kā viens no būtiskākajiem ieguvumiem noteikti jāmin tas, ka uzlabojusies starpinstitūciju koordinācija šajos jautājumos. Izveidota darba grupa ar pārstāvjiem no Tieslietu ministrijas, Valsts Ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes, Valsts policijas Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes, Patentu valdes un Patērētāju tiesību aizsardzības centra.
Kampaņas ietvaros tika izveidota mērķlapa www.viltotarealitate.lv, kurā ikviens Latvijas iedzīvotājs varēs atrast informāciju par to – kas ir viltojumi un kā tos atpazīt, kā izvairīties no viltotu preču iegādes un ziņot par iespējamajiem pārkāpumiem. Mērķlapā vienkopus tiek apkopota informācija un padomi – kas ir intelektuālais īpašums un kā to aizsargāt, veiktie pētījumi un publikācijas par intelektuālā īpašuma pārkāpumiem, kā arī statistikas dati par pārkāpumu apjomu.
Kampaņa tika finansēta ar Eiropas Savienības Intelektuālā īpašuma biroja atbalstu.